Engeland-Londen

Begin mei ben ik met mijn nichtje naar Londen gegaan. Ik wou er altijd heen, het heeft voor mij gevoel een Amerikaans nette tintje. Wou altijd wel ‘The Big Ben’ zien of de rode dubbeldekker bussen. Dus met mijn nichtje besloot ik even out and about te gaan voor 2 dagen naar London.

Via easy jet ben ik op zoek gegaan naar de meest voordeligste ticket. En heb via Hotels een voordelige hotel geboekt in London Victoria. Dat was financieel gezien de voordeligste hotel en ook ‘vlakbij’ alles, de welbekende buckingham palace en de shopping street Oxford street.

Als men een ticket boekt via easy jet, kan je alleen maar online inchecken. En je hoeft alleen maar handbagage mee te nemen. Dus zo gezegd zo gedaan online ingecheckt en door gelopen naar de gate. De vliegtuig zag er en was ook erg klein, maar dat vond ik wel logisch voor ongv. 1 uur vliegen naar Londen heb je géén grote vliegtuig nodig.

Aangekomen bij London Luton airport, een van de dichtsbijzijnde airport moesten wij nog de bus nemen de National Express bus 11 pond p.p voor een retour kaarje. De bus reis duurde 75 min. LANGGG, mijn kont deed zeer maar na een dutje doen in de bus ben je er zo.

Wij werden toen afgezet bij Victoria Coach station, dat 10 min lopen was naar het hotel. Dus het was wel te doen, Wij kozen voor Huttons Hotel, het was een goed hotel, schoon, normaal. Met gratis ontbijt, wat er heel, heel, simpel uitzag. Plakje brood, kaas, jam en pannenkoek, drinken: melk, koffie, thee en sap.

Nog flink gewandeld naar de stad 45 min lopen vanaf het hotel. Onderweg Buckingham palace gezien. Flink gewinkeld en de volgende dag een English breakfast uitgeprobeerd. Heerlijk !!

Als je ooit naar Londen wilt gaan, adviseer ik je om heel goed te sparen want alles is best wel duur. Al met al heerlijk genoten en ik kan in iedergeval zeggen dat ik er ben geweest !

 

Geef een reactie

