Mind your step

‘Mind your step, mind your step’ wie herkent nou niet de mono toon stem die door de gangen van Schiphol galmt. Is het raar om te zeggen dat ik Schiphol een mooie plek vind. Een plek die 24/7 doordraait. Al die reizende mensen, al die diverse gezichten en al die verschillende verhalen over hun bestemmingen. Het geluid van rollende koffers, de aroma van de Starbucks die op bijna iedere hoek te vinden is en niet te vergeten de geur van diverse lekkernijen.

Toen ik nog studeerde en gratis kon reizen met mijn o.v chipkaart, ging ik zomaar random naar Schiphol. En alleen voor 1 winkel die toen daar high class exclusief was. De Victoria Secret winkel, ik keek mijn ogen uit. De geuren, de tassen, de make-up en de hebben dingetjes die zij verkochten. Wat was dat ‘a must’ om te hebben.

Hawaï

Als ik ooit de jackpot zou winnen, dan zou ik toch echt een keer naar Hawaï willen gaan. Alleen om het feit dat ik zo verliefd ben op de screensavers die iedereen heeft op zijn/haar p.c. Je kent het wel, die screensavers met die prachtige heldere blauwe water, de intense witte stranden en de torenhoge palmbomen versierd met kokosnoten. Al sinds ik een p.c. bemachtig zit ik uren lang te staren naar zo’n screensaver. Dan droom ik even weg. Van een leven op een onbewoond eiland, de rust die dan daar heerst, niks moet alles mag mentaliteit en de hakuna matata leven stijl. Hakuna matata is een term uit het Swahili die zoiets betekent als “geen zorgen” – “wind je niet op”. Letterlijk vertaald luidt de uitdrukking: “er is/zijn geen” “problemen/moeilijkheden”.

Plots wordt ik wakker, kijk om mijn heen en besef dat ik nog een lange weg te gaan heb voordat ik die droom waar kan maken…

See you on my next blog.

 

 

Geef een reactie

