Go with the flow

Na een snelle switch van 30+ graden naar 10, had ik mijn ritme weer gevonden. Uitgerust was ik zeker niet, bruin wel van mijn 2 weken vakantie in de tropen. Donderdagochtend lande ik en in de middag kon ik beginnen met mijn dienst. Last van ‘jetlag’ had ik niet echt. Persoonlijk vond ik het wel fijn om weer zo snel mogelijk te beginnen, ik hou er niet van thuis ‘bijkomen’ van dat zou ik juist heimwee krijgen.

Aan mijzelf merkte ik dat ik géén tijd had om bepaalde emoties te uiten. Ik had géén tijd om even stil te zitten, gedachtens laten te bezinnen. Mijn agenda stond vol. Ditjes en datjes moesten geregeld worden en zoals dat hier gaat, alles moest snel.

Mijn vriendinnen wouden mij natuurlijk ook zien en allerlei ‘spannende’ verhalen aanhoren.De volgende dag na het werk kwamen mijn vriendinnen mij opzoeken, na het zien en vertellen barste ik op de één of andere manier in tranen uit. Het kwam doordat ik de heimwee naar mijn familie verstopt had en alles wat erbij hoorde ook. Mijn vriendin Shannen zei :’Manis, maak je géén zorgen alles hoort nu zoals het is’. Haar woorden waren een troost op mijn heimwee gevoel.

De weekend volgde al snel. Tijd voor uitslapen zat er niet in, een hele berg vieze kleren moest gewassen worden en in de middag uren tot aan de avond kon ik weer de bediening in bij de Goude Wok. Mijn vriendin Camilla die met mij ook werkt bij de Goude Wok vroeg of ik gezellig mee kwam after work drankje doen in Den Haag stad. Ik twijfelde niet en antwoorde ‘Ja why not’. Go with the flow right, zo gezegd zo gedaan stond zij samen met haar zusje Salomat die ook mijn vriendin is voor mijn deur om te kijken wat de nacht voor ons in petto had. Nou niet veel kan ik je vertellen, we besloten om naar ‘Havana’ te gaan, dat is zo’n tent waarbij je komt als je helemaal niks te doen hebt op de vrijdag of zaterdag avond maar je wilt toch wel wat drinken of een dansje doen.

De zondag volgde en ik kon weer een dienstje draaien. Na werk had ik afgesproken met mijn andere vriendin Chanté. Terwijl ik thuis op haar wachtte, merkte ik aan mijn ogen, mijn lichaam dat ik best ‘kapot’ was. Na een dutje van 20 min, stond Chanté voor de deur. We spraken over alles en nog wat en kwamen allebei tot de conclusie dat we in onze ‘prime time’ zijn. We doen lekker wat we willen, datgene ‘that makes us happy’. Dat is go with the flow gaan.

*Je kan het leven met bijbehorende gebeurtenissen niet tegenhouden zoals het komt, accepteer het en leer ermee omgaan.

*Go with the flow: You can’t stop the waves, but you can learn to surf.

Geef een reactie

