Alway’s a bridesmaid never the bride

facebook_2015_logo_detailZoals elke smarthphone fanaat was ik op een gewone dag bezig anderen mensen te dieken op facebook. Totdat ik bij een jeugd liefje terecht kwam, ik kon het niet geloven. Er stond gewoon getrouwd in zijn informatie kopje.

Ik keek wel 100 keren naar het woordje getrouwd. Hoe oud is die gozer, vroeg ik  mij af. Hooguit 25, misschien wel 24. Maar nog steeds, I mean like come on married? Wij zaten op dezelfde middelbare school. Hij zat 1 klas hoger dan mij . Ik had hem al een tijdje in de gaten en vroeg mij steeds af wat zijn afkomst was.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Tot op die ene avond, gala avond. Daar stond ik dan, in mijn most likely not fashionable outfit. Een rokje dat totally not do able was en een van de uitverkoop geplukte bloesje het waren skere tijden. Mijn haar was wel on fleek, mijn make-up ook,dat was niet te ontkennen. Anyway’s daar stond ik dan, lol te hebben zoals een 16 jarige zou moeten hebben. Dansend met mijn vriendinnen, blikken kruiste elkaar en wij spraken. Een vriendin heeft nog net een foto van ons kunnen maken. #memories #tbt

Skip the smalltalk en het was:’Leeftijd en afkomst?’, daar kreeg mijn lang verlangende antwoord. ‘Braziliaans’ . De avond vloog  voorbij en de ochtend kwam sneller dan normaal.

Plotseling zag ik een friend request verschijnen. It was mister commo vai (hoe gaat het in het Portugees). Ik met mijn blije hoofd natuurlijk accepteren. Al snel kwam de 1e date. Bios en een Maccie, simpeler kan het niet. We raakte het contact kwijt, want het was duidelijk. Ik was niet geïnteresseerd omdat, mister Latino not for me was maar voor iemand anders blijkt zo maar.

Diekend naar de foto, vraag ik mij toch af.. wanneer ga ik trouwen, wordt het niet tijd om te settlen. Ik schud mij even uit die gedachten en zeg hell to the no. Trouwen is niks voor mij, misschien ooit, maar wat ik nu om mij heen zie en hoor is dat het meer ellende dan geluk met zich mee brengt. Trouwen is een groot woord, met een grote impact net als het woord KIND. Wil eerst de volle 100% aan mijzelf geven, genieten van nu, later komt later wel. Morgen is niet beloofd.

Laat mij liever ‘the bridesmaid’ zijn die la vida loca leeft. 

Geef een reactie

