How to be comfy on your damn own

  1. Don’t be depending on NO ONE. ( Not even your damn momma or suger daddy)
  2. BE HAPPY who you ARE.
  3. BE GLAD what you have.
  4. GO OUT THERE ON YOUR DAMN OWN. ( Boodschappen halen ofzo )
  5. Live life while you can.

AND MOST IMPORTANT AVOID NEGATIVE VIBES.

Zo nu even genoeg met al die caps-lock getyp. Nu ben ik al 3 weken nuchter, sinds ik een tijdje werk voor een cafe/discotheek zie ik veel mensen sneuvelen en dan denk ik bij mij zelf : ‘ja zo ben ik ook’. Uuhmm, correctie zo was ik ook.

Ik hou wel van een drankje of 2, 3  en af en toe wel 6. Het hoort erbij zeg ik en vind ik. Laatst zei ik het tegen mijn moeder dat ik geen alcohol meer drink en toen kreeg ik een preek. Zij is nog van 1960 en ik ben van 2016, dat botst af en toe hééél erg met elkaar.

Tatoo

Zij weet alleen wat parbo bier is natuurlijk, dat is een bekende Surinaamse bier drank. En ga zo maar door wat mijn moeder wel of niet kent. Elke keer, wanneer ik mijn moeder bezoek zijn mijn tatoeages de top punt van elke discussie die zij met mij aangaat. Ze zegt iedere keer dat zij mij geld wilt geven om het weg te laseren. Stiekem weet ik wel dat ze het niet gaat doen, want zoiets kost duurder dan het zetten.

In mijn cultuur wordt er zoveel dingen niet geaccepteerd als meisjes zijnde. Het is van, leer dit en dat van je moeder, wees goed voor je man en zorg voor je gezin. Wees rustig, respectvol en beschaamd. Met beschaamd bedoel ik, zorg ervoor dat je voor je familie geen schande bent. Nou, ik kan je zeggen dat zij mij soms zien als de zwarte schaap van de familie.

Ik ben ten eerste niet rustig, zeg soms dingen sneller dan erover na te denken, dat geld ook voor mijn acties. Ben heel erg impulsief, soms goed maar vaker slecht. Ik hou soms van spontaan en soms weer ook niet. Ik plande mijn leven voort, maar kwam vaak en genoeg teleurstellingen tegen.

Soms is het tijd, tijd om naar jezelf te luisteren. Stiekem toch voor die Oreo koekje te gaan terwijl je eigenlijk aan het lijnen bent. Sinds ik al mijn maatschappelijke daden heb verricht, daarmee bedoel ik mijn school heb afgemaakt, een diploma heb behaald en een plekje voor mijzelf heb en nog géén ene keer mijn lieve moeder om wat heb gevraagd vind ik dat ik als meisjes zijnde groeiend tot een vrouw lekker kan gaan, staan en doen waar IK zin in heb.

Mijn cultuur, noch mijn familie/vrienden en instantie gaan mij niet tegenhouden om te zijn wie ik wil zijn. Geluk is voor iedereen anders en men moet dat met respect behandelen.

*PS : My prayers goes out to the shooting in America. ( We are all humans )

orlando

 

 

Geef een reactie

