A ghetto love story 4.2

Nachten

Daar kwam je eerste sliding through the dm´s. Ik lachte en maakte een zegen dansje. Je vroeg hoe het met mij ging. Ik zei goed, je vroeg mij wat ik deed. En zoals altijd was ik aan het wachten, wachten op de tijd om aan het werk te gaan. Ik had weer een avond dienst. Je vroeg mij om naar de buurt te komen, het was mooie weer en voor wij het wisten zou het weer winter worden.

Ik twijfelde niet, ik was on fleek en had alles gedaan wat ik moest doen. Tram in en tram uit, binnen 10 min was ik in de buurt. Een hele andere verschijning, mijn hakken aan en mijn sneakers thuis gelaten. Want ja ik moest zo naar werk, naar mijn andere wereld.

Je stond daar weer, met de groep. Nonchalant keek je mij kant op, je kuste mij op mijn wang en ik gaf de anderen een knik. Zo van ik hoor bij hem, jullie hoeven mij niet meer te chanten. Shawty was er al, ze stond zoals altijd weer over haar zelf te praten. Ik keek naar je, je lachte. Minuten gingen voorbij en ik moest alweer naar werk gaan, de jongens keken naar mij hoe ik weg liep op me hakken. Wetende dat zij naar mij sanka keken. Je riep mijn naam en ik draaide me om, als een echte G liep je naar mij toe. Ik dacht nu gaat het gebeuren, wat je ook vraag ik zeg ja. Je vroeg hoe laat ik vrij zou zijn van werk, ik antwoordde: ‘in de avond, why? ‘ . Je vroeg: ‘kom je vanavond langs, ik wil je zien’. Mijn asian huidskleur verraadde mij, ik bloosde en zei ja.

De tijd ging opeens langzamer dan normaal. Wetende dat ik jou zo zou zien veranderde mijn gevoel. Ik was blij, maar dacht doe normaal je gaat gewoon met een mattie chillen niet een flow.

Ik stond voor je deur, je deed open. Je had je schoenen nog aan, ik was verbaasd en dacht ga je weg. Ik vroeg: ‘Ga je weg?’. Je zei: ‘Nee, hoezo’. ‘Je schoenen’, antwoordde ik. Je zei: ‘Ben net binnen’. Ik dacht wat een hosselaar.

Je had kaarsjes aan en de woonkamer stonk naar haze en energydrank. Maar het kon mij opnieuw weer niet schelen. Youtube stond als gewoonlijk weer aan, we praatte we lachte. Ik had nog nooit zo’n vibe gevoeld. Niks geforceerd, gewoon goed, geen verwachten maar buiten verwachtingen.

Van shawty had ik begrepen dat hij een vriendin had. Maar hoe zou ik dat vragen?? Straight to the point of in een vragende verhaal? Het kwam ter sprake, je lachte en zei: ‘Ik had een vriendin’. ‘Dus je hebt niet meer?’ vroeg ik heel stom. ‘Je zei nee’. Ik dacht, ik ga niet verder vragen want dat zijn mijn zaken niet. Maar als hij een move zou maken dan zou ik het toelaten.

We lagen rustig op de bank, opeens ging de deurbel. Ik schrok, je stond op en maakte de deur open. Ik hoorde alleen maar jongens stemmen, vond het al vaag dat je matties nog kwamen om 12 uur. Maar het zal wel, de ene gaf mij een hand en de andere knikte. Je broertje kwam mij boeng blij groeten maar keek wel raar op dat ik hier was met jou.

Sisha werd neergezet en daar zat ik dan. Alleen, de enige meisje met 4 jongens. Ik appte shawty en vertelde haar alles, hoe, wat en wie. Voor de zekerheid, you never now. Wie weet zou ik morgen een topic zijn in het 6 uur journaal. Shawty appte met, maak je geen zorgen zijn goede jongens. En wat zij zei, dat was waar. De hele avond bleven wij op. En rond een uur of 3 sneuvelde iedereen.

Ik werd wakker in je armen, herinnerde dat ik op je leunde en daarna viel ik in slaap. Ik haalde je armen om mij heen weg en liet je slapen. Rustig maakte ik je woonkamer schoon. Ik keek naar je matties hoe zij sliepen en moest lachen, allemaal straatschoffies. Ik verliet rustig je woning wetende dat dit niet de enige avond zou zijn. Ik had matties gemaakt.

Mijn dag begon weer, ik checkte in en daar ging ik weer de andere wereld in.

 

Geef een reactie

