Dit is het gemis

Dit is het gemis en als ik niet weet wat het is,

Is het een leegte, een leegte die vele niet kunnen begrijpen,

Ik mis het, ik mis hun, ik mis jou, ik mis de eenheid,

Die ik ooit had,

De gevoelens, de passie, de sfeer

Niemand weet hoe het is, om het te moeten verlaten,

Mijn gedachtes altijd bij mij familie, wetende dat het niet zo had hoeven te lopen,

Waarom ben je zo hard, waarom, ik vraag het aan je rustig, zacht,

Maar opeens begint het geschreeuw.

Ik kan er niet meer tegen, leven naar jou regels, naar jou perfectie.

Wie maakt mij hard, het leven hoe het is gelopen of jij die nooit maar dan ook nooit meer enige effectie toont als moeder zijnde.

Je schreeuwt naar me val mij niet meer lastig en dat is het. Ik heb het nooit gedaan, ik heb alles in mij eentje gedaan. Alle steun die ik kreeg dat was voor wat hoort wat. Ik heb al mijn schulden netjes afbetaald, maar dan ben jij er weer..

Mij komen vertellen dat ik zonder jou een hopeloze puin zou worden, geen vader en geen moeder. God ik zou het niet weten, maar ik zou het wel weten.

Iedereen noemt me sterk, maar wat is sterk als je door moet gaan, door moet blijven trappen.

Ik ben het zat om te huilen, want wat is medelijden?

Alleen zelfmedelijden, kin op, tranen op, ik op.

Maar we blijven doorgaan, goedemorgen zeggen en fijne avond wensen.

Fijne weekend.

Chin upp.

Geef een reactie

